• anoukgerritsen

Update 3 - Familiebezoek, schaatsen, Bratislava en weer skiën!

Het is inmiddels alweer halverwege maart en dat betekent dat we 2,5 maand in Wenen wonen! 🏡 De tijd gaat zo snel haha! 💘✨ We hebben weer leuke weken en weekenden gehad! We hadden ons eerste familiebezoek in Wenen! Mijn lieve zusje en vriend kwamen bij ons langs en dat was suuuuper gezellig! Dus tijd om weer bij te kletsen!

12/03/2023

Anouk heeft ooit de uitspraak gedaan: 'Ik wil niet naar Oostenrijk op vakantie, want daar is het altijd slecht weer'. 😂 Nou daar kom ik op terug! Wat hebben wij hier een geweldig mooi weer zeg! Heel veel zon, blauwe lucht en weinig regen, dat is toch wel genieten. ☀️💘

We maken hier dan ook zoveel mogelijk gebruik van door lekker veel naar buiten te gaan (oké misschien speelt die kleine woning ook wel een rol 😂). Maar mij hoor je nooit meer zeggen dat het hier altijd slecht weer is haha.

Tijdens het schrijven van deze blog ben ik een beetje door mijn filmrol op mijn mobiel aan het scrollen om te kijken wat we ook alweer allemaal hebben gedaan en jeetje wat is het veel haha! Ik had eigenlijk al veel eerder een blog moeten typen weer. Ik (Anouk) heb heel veel genoten van wandelingen en fietstochten door de stad. Mijn camera en een boekje mee en lekker struinen, heerlijk vind ik dat! 📸📚 Ik open Google Maps en dan zoek ik op de kaart naar een plekje waar ik nog niet geweest ben om daar de boel te verkennen.

Ook samen gaan we lekker op onderzoek uit. Hiervoor pakken we in de weekenden wat vaker de auto om rondom Wenen te bekijken wat er allemaal voor moois is. Zo hebben we gewandeld bij de Kahlenberg, een berg aan de rand van Wenen waar veel Heurigen (wijnboerderijtjes) zitten! Flinke klim, maar met prachtig uitzicht. Het keek onderweg soms aardig donker, maar we zijn droog en wel weer terug aangekomen op de berg!

Verder zijn we bij slot Laxenburg geweest. Om dit slot ligt een heel groot park waar je heerlijk kunt wandelen. Met bordjes staan routes met verschillende afstanden en highlights aangegeven waar je naartoe kunt lopen. Echt fijn om af en toe eventjes de drukte van de stad uit te gaan en te genieten van de natuur. Helaas begon het erg hard te regenen halverwege onze wandeling dus gingen we iets eerder dan gepland weer terug richting de auto. ☔️ Maar we komen hier zeker nog eens terug!

Op zaterdag 18 februari zijn we een dagje naar Bratislava geweest! Deze stad is de hoofdstad van Slowakije en ligt dichtbij Wenen. We gingen met de trein en dit duurde ongeveer een uurtje, ideaal. Mocht je benieuwd zijn wat we daar allemaal hebben gedaan, lees dan even deze blog.

Van 19 januari tot en met 5 maart lag er in Wenen een hele grote (maar dan ook echt een grote) schaatsbaan bij het Rathausplatz. Het heette Wiener Eistraum. ⛸️ We waren hier al een aantal keer langs gelopen en hadden al een paar keer het plan om te gaan, maar zondag 26 februari was het moment daar dat we lekker gingen schaatsen! We gingen in de avond, omdat het echt super magisch verlicht is dan. 🪄✨ Wauw dit was echt een ijs droom, wat super mooi! We hebben een hele leuke avond gehad! 🥰💘

In het weekend van 3 tot en met 5 maart zijn we weer een weekend gaan skiën. Familie van Stijn waren in Oostenrijk tijdens dat weekend dus we gingen bij hen op bezoek en konden daar slapen. Heel erg fijn, gezellig om weer wat familie te zien en we konden gelijk weer een weekend skiën! Stijn had nieuwe ski's gescoord, dus deze moesten we natuurlijk even testen. We gingen skiën in twee gebieden, op zaterdag gingen we naar de Gerlitzen en op zondag skieden we een tour in Bad Kleinkirchheim. Beiden super mooie gebieden en het was lekker rustig waardoor de pistes top waren. Verder was het toch wel echt genieten dat we het hele weekend stralende zon hadden! Tussen de middag kwam de familie ook gezellig de berg op om samen wat te eten en in de avonden gingen we lekker uit eten en speelden we spelletjes. Fijn weekendje. 🫶🏼🎿⛷️

Vorig weekend stond weer in het teken van een fijn familieweekend! Het zusje van Anouk kwam samen met haar vriend naar Wenen! 🫶🏼🥰 Ze waren er van donderdag tot en met zondag. Stijn moest nog werken op donderdag en vrijdag, dus gingen we deze dagen met zijn drieën lekker op pad. Op zaterdag, zondag en in de avonden waren we lekker met zijn vieren. We hebben heerlijk gestruind door de stad, lekkere koffietjes en biertjes gedronken, geshopt, uitgegaan, spelletjes gespeeld, foto's gemaakt en vooral heel erg genoten van het prachtige weer en van de gezelligheid met elkaar! 💌

Toch wel erg fijn om weer familie te zien na 2,5 maand hier! We kijken nu al weer uit naar het volgende familiebezoek, want dat is al in april!

Afgelopen weekend hebben we heeeerlijk rustig aan gedaan. We gingen boodschapjes doen op de Brunnenmarkt, biertjes drinken op het terras, wandelen door de stad, naar een vlooienmarkt en heerlijk genieten van het mooie weer!

Op zondag zijn we gaan wandelen in de buurt van de plaats Anninger. Hier is een heel groot natuurgebied met veel heuvels en een uitzichttoren op het hoogste punt. Wij wilden deze toren natuurlijk beklimmen, dus liepen we helemaal naar boven. Een pittige wandeling van ongeveer een uur, maar wel echt super mooi. We liepen helemaal alleen en het was zo lekker rustig.

Het uitzicht vanaf de toren was ook echt prachtig. Je keek helemaal over de stad heen en aan de andere kant zag je de heuvels en zelfs een berg waar nog sneeuw op lag. Dichtbij deze toren was een restaurantje waar we lekker wat hebben gedronken voordat we weer terug naar beneden liepen.

Daarna was het natuurlijk tijd voor sport! Feyenoord moest voetballen tegen Ajax en Max Verstappen moest racen, dus hingen we deze middag heerlijk voor de televisie. We sloten het weekend af met nog een fijn rondje wandelen door de stad.

Nou dit was echt een bomvolle update haha. Ik moet de volgende keer toch maar wat eerder een update typen, want ik merk dat we echt zoveel verschillende dingen doen hier haha. Hopelijk vinden jullie het leuk om ons een beetje te volgen en mee te krijgen wat we hier allemaal doen! Dankjewel voor het lezen en wil je graag meer van ons zien, volg Anouk dan op insta! Daar post ik regelmatig stories. @anoukgerritsenn 🤳🏼