top of page
  • anoukgerritsen

Update 2 - Skiën, Duits cursus, wandelingetjes, werken en solliciteren.

Inmiddels wonen wij een maand in Wenen! Wow deze maand is zo snel voorbij gegaan. We hebben mega veel gezien en gedaan, maar er valt ook nog meer dan genoeg te ontdekken merken we iedere keer weer! Omdat onze auto in deze maand ook een Oostenrijks kenteken heeft gekregen, konden we nu ook met de auto op pad! Dus hebben we al 2 uitstapjes gemaakt naar de bergen en zijn we gaan SKIEN!!!!

Genoeg om te vertellen dus in deze update! 🥰



08/02/2023

 

Vorige week woonden we precies een maand in Wenen. En we hebben zeker niet stilgezeten deze maand! In de vorige update vertelden we dat we onszelf hadden ingeschreven voor een Duits cursus. Het Duits wat we hadden geleerd op de middelbare school was aardig weggezakt en we vinden het wel zo leuk om lekker met de Oostenrijkers te kunnen kletsen. Dus schreven we onszelf in voor een cursus. We gingen gelijk voor de intensieve variant: 3 avonden per week 3 uur in de schoolbanken, 9 weken lang. Inmiddels zitten we midden in week 4 en gaat het Duits praten echt al een stuk beter! Het is best pittig 3 avonden per week, zeker voor Stijn naast het fulltime werken, maar alles voor het goede resultaat haha!


Bij Stijn op het werk gaat het nog steeds hartstikke goed. Hij leert steeds meer collega's kennen en zijn werkzaamheden krijgen steeds meer vorm. En deze werkzaamheden vindt hij ook nog eens super leuk, dus dat is fijn! Het feit dat ze op vrijdagmiddag maar tot ongeveer 3 uur werken is dan ook wel heel erg mooi meegenomen! 😋 Extra lange weekenden! Verder is Stijn op het werk al goed aan het oefenen met Duits praten met collega's, super knap! Én heeft hij er ook alweer een trainingsweek opzitten, de man zit niet stil haha!


Ik (Anouk) zit ook zeker niet stil. Inmiddels heb ik al veel sollicitatiebrieven geschreven en ik moet zeggen dat ik dat best wel pittig vind in het Engels en Duits. 😅 Maar ik ben ook al twee keer uitgenodigd voor een gesprek, dus dat geeft zeker goede energie! Of ik daadwerkelijk aangenomen ga worden op een van deze twee plekken weet ik nog niet, maar ik zoek intussen rustig verder en er gaat vast iets leuks voorbij komen waar ik kan gaan werken. Ik merk dat de werkgelegenheid hier ietsjes minder is dan in Nederland en dat ze veel op zoek zijn naar mensen met ervaring en goede Duits kennis. Die Duitskennis komt helemaal goed en die ervaring ga ik toch ergens moeten opdoen haha. In de tussentijd oefen ik maar thuis in de keuken met mijn eigen ontbijtjes en koffietjes én ga ik vooral veel inspiratie op doen bij leuke barretjes in de stad. 😁



Verder vul ik mijn dagen met heerlijk sporten, dat kan hier in het hotel dus ideaal. Ook ben ik al een aantal keer wezen hardlopen in de stad. Ideaal dat slot Belvedere (met een prachtige tuin) in de buurt ligt, een perfect rondje! Verder probeer ik leuke plekjes in de stad te ontdekken waar ik dan ik het weekend samen met Stijn naartoe kan. Ook ben ik de verschillende wijken aan het vergelijken met elkaar om een fijne plek te vinden waar we kunnen gaan wonen. Stijn houdt de websites voor appartementen verhuur goed in de gaten dus als we straks een keer zouden willen verhuizen komt dat vast goed!


De vrije tijd die we samen hebben spenderen we met heel veel leuke dingen doen! We gaan heerlijk wandelen door de stad en we hebben vorige week het Mumok museum (museum voor moderne kunst) bezocht, super leuk! Ook hebben we in de sneeuw de tuinen van het Schloss Schönbrunn bezocht, hebben we heerlijke Kaiserschmarrn gegeten in de stad en zijn we al 2 keer wezen Skiën!! ⛷️ Heeeeel luxe, een uurtje rijden hiervandaan ligt het skigebied Stuhleck waar we een heerlijke zondag zijn gaan skiën. En het afgelopen weekend zijn we een weekend gaan skiën in Flachau! Toch wel heel erg lekker dat dit maar 3 uurtjes rijden is. We hadden ook mega geluk met prachtig weer en goede sneeuw. Het voelde echt als een lange vakantie!!!



Nu is er inmiddels al weer een halve week voorbij! Ik heb al heerlijk gesport en gesolliciteerd, Stijn is weer aan het werk, de wasjes zitten weer in de wasmachine en vanavond hebben we weer Duits cursus. Heerlijk met goede energie na zo'n fijn weekend. We gaan er weer een weekje tegenaan!


Op mijn instagram deel ik dagelijks wat we allemaal doen hier in de stad, dus vind het leuk om dit te zien, volg mij dan!


Tot de volgende update!


Liebe Grüße,

Stijn en Anouk.



60 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page