top of page
  • anoukgerritsen

Update 1 - verhuizen, toerist in eigen stad en het echte leven begint.

Bijgewerkt op: 8 feb. 2023

Op 3 januari ben ik samen met mijn vriend Stijn verhuisd naar het prachtige Wenen. De reden hiervan is dat we samen graag een avontuur willen in het buitenland, die langer duurt dan een vakantie. Een droom die uitkomt!

In deze updates deel ik wat we hier allemaal zien, doen en hoe het leven is hier in Vienna.



12 januari 2023.

 

Op het moment dat ik deze blog schrijf, zit in met een koffietje in de Starbucks. Op de bovenste verdieping bij het raam, zodat ik naar buiten kan kijken en kan wegdromen bij de chaos op straat. We zijn nog niet eens twee weken hier, maar door alles wat we tot nu toe hebben meegemaakt voelt het al veel langer. We genieten van ieder moment!


Op dinsdag 3 januari was het zo ver. Ons grote avontuur, wonen in Wenen, ging beginnen. De afgelopen weken waren super druk. Heel veel gezellige etentjes, borrels, telefoontjes, goede gesprekken, feestjes, knuffels, geniet-momenten en af en toe een traan. We hebben op een super fijne manier afscheid genomen van onze lieve familie en vrienden en hadden heel veel zin in dit avontuur. De auto was helemaal volgepakt (ik wilde het liefst mijn hele garderobe meenemen ;)) en we werden uitgezwaaid door familie en vrienden. Helemaal klaar om te gaan. Ondanks dat dit een beetje gek voelde, want ja 'gaan we nu echt alles hier achterlaten?', hadden we er samen super veel vertrouwen in dat dit ons ging lukken en wisten we zeker dat dit was waar we al lange tijd van droomden.


Na een super fijne en voorspoedige rit, kwamen we rond 6 uur aan in het complex waar we de komende maanden zullen verblijven. De gemeubileerde studio is niet groot, maar heeft alles wat we nodig hebben en ziet er super mooi en gezellig uit. Hier kunnen we wel leven de komende tijd! De eerste week stond in het teken van spullen uitpakken, spulletjes kopen voor in onze kamer, want die hele garderobe van mij moest ook ergens worden opgehangen 🥲, de laatste dingen voor de emigratie regelen én de buurt en stad verkennen.


Nadat we ons hadden ingeschreven en we officieel inwoner van Oostenrijk zijn geworden, kon het genieten gaan beginnen. Stijn had namelijk nog een aantal dagen vrij voordat hij moest beginnen met werken. Als echte toeristen gingen we op pad om verschillende wandelroutes te lopen en de stad te bekijken. Ik nam natuurlijk mijn camera mee om deze prachtige plekjes vast te leggen. We hadden veel geluk want het was heel erg lekker weer, niet koud en een fijn zonnetje het grootste gedeelte van de dag! We hebben veel verschillende restaurantjes en barretjes getest en van ons kamertje een knusse en gezellige ruimte weten te maken. Ook hebben we in het kleine keukentje al een aantal maaltijden weten te bereiden. 🧑🏻‍🍳 We voelen ons al helemaal thuis hier. 😁


Op maandag 9 januari was voor Stijn de vakantie voorbij. Hij moest aan de slag op kantoor. Gelukkig heeft Stijn het erg naar zijn zin op het werk. Hij heeft veel collega's ontmoet, al leuke opdrachten mogen uitvoeren en zelfs zijn eerste personeelsuitje al gehad. Een super fijne start van de nieuwe functie. Toch altijd weer spannend zo'n eerste week.


Ook ik ben erg fijn gestart. Ik ben heel erg dankbaar dat ik de tijd heb om de stad te leren kennen, lekker rond te lopen met mijn camera en foto's te maken, tijd om te sporten, leuke koffietentjes te ontdekken en hier een boek te lezen en te genieten. Ook kan ik natuurlijk niet alleen maar leuke dingen doen en ben ik goed aan het rondkijken voor werk. Op veel plekken is het vereist dat je goed Duits praat, daarom gaan we volgende week allebei starten met een cursus Duits. 3 avonden in de week zullen we weer in de schoolbanken zitten voor deze spoedcursus, maar alles voor het goede doel! 😃


Op mijn instagram deel ik dagelijks wat we allemaal doen hier in de stad, dus vind het leuk om dit te zien, volg mij dan!


Tot de volgende update!


Liebe Grüße,

Stijn en Anouk.





115 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page