• anoukgerritsen

4 dagen Sevilla, onze planning.

Eind januari 2022 ging ik met mijn schoonfamilie een lang weekend op vakantie naar Sevilla. Deze stad was mij nog niet heel erg bekend, maar wat heeft deze stad me verrast! In januari is het hier rond de 22 graden, heeeerlijk! ;) En wat is deze stad fotogeniek zeg. Wij waren 4 volle dagen in de stad, ik had dus voor 4 dagen een dagplanning gemaakt.

Lees snel verder voor mijn tips!

27/01/2022 - 30/01/2022

Dag 1.

We vlogen al om half 8 in de ochtend vanaf Eindhoven Airport richting Sevilla. Heerlijk, want hierdor waren we al rond 11 uur in ons hotel en hadden we de hele dag nog voor ons.

Het hotel waarin wij verbleven was hotel Cetina en dat is zeker een aanrader! Midden in de stad, heerlijk ontbijt en fijne, mooie kamers.

Na even opfrissen op de hotelkamer en een lekker drankje op het terras gingen we op naar de Kathedraal van Sevilla. Een super mooie kerk met een klokkentoren (La Giralda) die je kunt beklimmen. Vanaf deze toren heb je een prachtig uitzicht over de stad. Wel van tevoren even tickets bestellen! Als je de kerk uitloopt, loop je nog door een prachtige tuin, vol met sinaasappelbomen. Helemaal leuk en insta-proof. 🤳🏼

Daarna, tijd voor lunch. We gingen hiervoor naar de wijk Barrio de Santa Cruz. Deze wijk heeft allerlei schattige en smalle straatjes met veel kleur. We vonden een restaurantje dat Bar Catedral heette, en bestelden allerlei verschillende tapas. Lekker!

Met een volle buik struinden we wat door de prachtige straten van Sevilla, ik kon niet stoppen met foto's maken. ;) We kwamen langs het Iglesia del Salvador, een mooie kerk van binnen en buiten. De entree voor deze kerk kregen we gratis bij onze tickets voor de Kathedraal van Sevilla, dus we namen een kijkje in de kerk en staken een kaarsje aan.

Wat een dag vol indrukken en door de vroege vlucht waren we al lang wakker. We besloten even te chillen op de hotelkamer en gingen de deur weer uit toen het al donker was geworden. Ons hotel zat dichtbij het Metropol Parasol, een kunstwerk waar je overheen kunt lopen en prachtig uitzicht hebt over de stad. Het ziet er een beetje uit als een hele grote champignon, dus zo wordt het ook wel genoemd haha. In de avond is het super mooi verlicht, dus hier liepen we even onderdoor om het te bekijken in het donker. Aanrader!

Daarna gingen we heerlijk pasta eten in restaurant Encarnacion Regina. Wat een fijne eerste dag en wat een fijne stad! Lekker slapen zodat we weer fit zijn voor een nieuwe dag.

Dag 2.

Stijn en ik waren deze ochtend al lekker vroeg wakker en hadden zin om een wandeling te maken langs de rivier Guadalquivir en door de wijk Triana, aan de overkant van het water. Het was nog schemerig toen we wegliepen en nog een klein beetje fris, maar heerlijk om eventjes wakker te worden. En dit uitzicht is toch wel echt een cadeautje! 🫶🏼

Na deze heerlijke wandeling was het tijd voor een douche en een ontbijtje. Het ontbijt in het hotel is super lekker, aanrader dus! Vandaag hadden we veel op de planning staan namelijk:

• Plaza del Triunfo: Een super mooi en levendig plein. Het is hier gezellig druk met alle toeristen die aan het wandelen zijn door de stad. Ook kun je hier routes door de stad boeken met bijvoorbeeld een paard en wagen.

• Alcazar: het koninklijk paleis van Sevilla. Wij hadden hier van tevoren al tickets voor geboekt, omdat het altijd heel erg druk is hier en er anders kans bestaat dat je niet naar binnen kunt. Dat kan via: Visita Alcázar (sacatuentrada.es) Het kost € 14,50 pp zonder tour of € 20,50 pp met audiotour Dit kasteel is écht de moeite waard om te bezoeken. Wij zijn hier de hele ochtend geweest en hebben ons geen seconde verveeld. Ook heeft mijn camera overuren gedraaid, want het is echt prachtig! Achter het paleis zit ook een grote tuin die je kunt bezoeken met deze tickets, dat is ook zeker een bezoekje waard!

• Plaza de Espana was onze volgende stop. Dit is een van de bekendste bezienswaardigheden van Sevilla. Het is een groot plein in de vorm van een halve maan. Er staat een fontein in het midden van dit plein en rondom het middenplein is een gracht waarin bootjes varen, onder de prachtige vier bruggen door. Hierdoor krijgt het plein een super knusse sfeer. Rond het plein staan allemaal bankjes die helemaal zijn betegeld met mozaïek. Hier kun je heerlijk eventjes relaxen in het zonnetje en kijken naar de mensen die voorbij komen. Super plekje!

• Parque Maria Luisa Parque Maria Luisa is een bekend park tegenover Plaza Espana. Heerlijk om lekker doorheen te lopen en hier heb je ook leuke terrasjes om eventjes wat te eten. Wij genoten van heerlijke tapas met een biertje (Cerveca) in de zon, niks mis mee! 🍻

• Plaza del Torro Na deze heerlijk lunch waren we weer helemaal opgeladen voor een nieuwe highlight. We gaan van het ene hoogtepunt naar het andere vandaag, maar we bezochten nu het Plaza del Torro, een stierenvechtarena. Ik was nog nooit in zo'n arena geweest, dus ik vond het heel bijzonder om te bezoeken. Je moet wel €10,00 per persoon betalen om naar binnen te kunnen. Als eerste loop je door een soort museum met informatie over de arena, later kun je de tribunes en zelfs het veld bezoeken. Je kunt lekker vrij rondlopen en het was bij ons totaal niet druk. Wel bizar om te beseffen wat hier vroeger allemaal te zien is geweest...

• Plaza de América Pleinen genoeg in Sevilla om te bezoeken haha. Via Parque de Maria Luisa, liepen we door naar Plaza de América, een plein met palmbomen, bloemen, veel duiven en een fontein. Je kunt hier voor kopen om de duiven te voeren, daarom zitten er hier echt heel erg veel. (swipe voor meer foto's)

• Torre del Oro Deze toren zie je als je langs de waterkant loopt continu. Met de zon erop vind ik het echt zo'n mooi plaatje! In de toren schijnt een museum te zitten, wij hebben deze niet bezocht. Vroeger was de toren een onderdeel van de stadsmuur om Sevilla heen. Leuk om een fotootje te maken!

• Koffietje bij Alfalfa. Deze fijne middag sloten we af bij een heel schattig koffiezaakje bij ons in de buurt. We zijn hier al veel langsop gelopen en wilden echt graag een keertje wat drinken hier. Het is een soort barretje waar de hele dag door mensen lekker hangen met een koffietje en churros. Heerlijk!

• Los Tulipanes In de avond hadden we zin in Nederlands eten, we hadden al te veel tapas gegeten haha. Via internet vonden we restaurant Los Tulipanes. Het is een restaurant van Nederlanders en het is eigenlijk een luxere versie van een snackbar! Je kunt hier frietjes, frikandellen speciaal, bitterballen etc. eten. Echt leuk om eens te gaan kijken en de eigenaren zijn ook super aardig!

Dag 3.

Vandaag besloten we een dagje de stad uit te gaan en een auto te huren om de omgeving te verkennen. Via internet hadden we al gezien dat de omgeving echt prachtig is en de meeste hoogtepunten van de stad hadden we al gezien. We stonden vroeg op, haalden de auto, lekkere snackjes en drinken voor onderweg en gingen op pad!

Als eerste navigeerden we naar Zahara de la Sierra. De route naar dit punt is super mooi. Je rijdt hele stukken door prachtig landschap, door de bergen en uiteindelijk heb je dit geweldige uitzicht over het water. Ook heb je hier een kasteel waar je naartoe kunt lopen, vanaf daar is het uitzicht helemaal super! Het waaide, zoals je ziet, wel heel hard hierboven haha, maar dat maakte de ervaring alleen maar leuker.

Daarna reden we door naar het centrum van Zahara. Hier liepen we door deze prachtige straatjes en dronken we een lekker koffietje bij een heel schattig barretje.

Onze volgende stop was Ronda. Deze plek had ik al veel op internet gezien en wilde ik graag een keer in het echt bekijken. Ronda is een heel gezellig stadje met prachtige natuur. Wij hebben hier heerlijk gewandeld en deze foto kon natuurlijk niet ontbreken. Besef trouwens even dat we hier in januari waren met blote benen!!?!

We zijn onderweg op nog veel meer plekken gestopt, maar de exacte locaties hiervan heb ik helaas niet. Maar als je op je navigatie vanuit Ronda naar huis navigeert en ervoor zorgt dat je geen snelwegen of hoofdwegen rijdt, dan kom je echt op de meeste fantastische plekken uit. We reden door waanzinnig mooie dorpjes met witte huizen, we hebben super mooi uitzicht gezien, reden langs weilanden met schapen en koeien. Echt de moeite waard! En met deze temperaturen is het natuurlijk helemaal een feest!

In de avond gingen we lekker eten bij het Hard Rock Cafe. Het was een lange en vermoeiende, maar top dag!

Dag 4.

De laatste dag stond voor mij lekker in het teken van relaxen en winkelen. De mannen gingen naar het stadion van Sevilla, en ik ging samen met mijn schoonmoeder winkeltjes kijken en lekker koffie drinken op het terras. We gingen shoppen in de Calle Sierpes, een van de meeste bekende winkelstraten van Sevilla. Ik kocht wat souvenirtjes voor thuis (ze hebben hier zoveel leuke souvenirs in tegeltjesprint, helemaal leuk!) en een vintage blazer.

Toen de mannen weer terug waren besloten we naar de Metropol Parasol te gaan. Voor 3 euro per persoon kun je dit kunstwerk op en dit is wel echt de moeite waard. Je kunt er helemaal overheen lopen en hebt vanaf hier super mooi uitzicht over de stad.

We sloten dit geweldige weekend af met een heerlijke lunch in de wijk Barrio de Santa Cruz en een ijsje als toetje. Toen was het helaas weer tijd om richting het vliegveld te gaan en weer naar huis te vliegen. Ik vind deze stad echt een MEGA aanrader! De stad heeft super veel sfeer, kleur en gezelligheid. Ook is de stad goed lopend te bezoeken, wat ik een pluspunt vind. En als je nog extra dagen over hebt is het huren van een auto wel echt heel leuk want de omgeving is ook prachtig.

Hopelijk vond je het leuk om te lezen wat wij hier allemaal hebben gedaan! Mocht je nog vragen of tips hebben, stuur me dan een dm via insta! :)