• anoukgerritsen

New York City, things to do!

Vorig jaar december was het eindelijk zover, de reis naar New York City! Deze stad stond al heel lang op mijn bucketlist en nu gingen we dan echt! Samen met mijn vriend ging ik een week naar de stad New York City. We hebben 7 dagen heerlijk genoten van de stad, de kerstsfeer en van natuurlijk het hoogtepunt: New Years Eve. Ben je benieuwd wat we allemaal hebben gedaan? Lees dan snel verder!

26/12/2021 - 02/01/2022

Na een fijne kerst met familie, spannende coronatest en veel papierwerk, was het op zondag 26 december 2021 dan eindelijk tijd om te gaan. Op naar Schiphol om vervolgens te vliegen naar Newark airport (New Jersey). We vlogen al in de ochtend en kwamen door het tijdsverschil rond 1 uur aan in New Jersey. Hier namen we de bus richting ons hotel (Pod 39) in Manhattan. Laat het avontuur maar beginnen!

Dag 1, 26 januari

Na een vlucht van ongeveer 8 uur landden we om 13:00 u. op airport Newark in New Jersey. Vanuit hier hebben we de bus gepakt naar Manhatten waar ons hotel lag. We verbleven in hotel Pod 39, een jong en fris hotel. Hier hadden we een klein, maar super schoon kamertje en de locatie was echt perfect. Na even opfrissen gingen we een hapje eten bij Shake Shack. Daarna gingen we even lekker rondlopen. We namen een kijkje bij Bryce Park, waar in de winter een gezellige schaatsbaan met leuke shopjes en barretjes staat. Ook liepen we langs het Rockefeller Center, de Radio City Hall en natuurlijk Times Square. Mega overweldigend na een hele lange dag door de jetlag. ;) We dronken nog even een drankje bij het Hard Rock Cafe en besloten rond 21:00 u. naar onze hotelkamer te gaan en lekker te gaan slapen.

Een fijne eerste dag!

Dag 2, 27 januari

7:00 uur. Wakker worden!!!! We zijn in New York, tijd om lekker op pad te gaan!

Voordat we deze reis gingen maken, hadden we een planning gemaakt van wat we op welke dag allemaal gingen doen. Super fijn, want nu hoefden we tijdens onze vakantie niet meer te plannen. Al verandert onze planning altijd wel. ;) Na een lekker en snel ontbijtje bij Café Manhattan, ging onze dag echt beginnen. Als eerste even langs Times Square, gister kregen we hier (door de drukte en vermoeidheid) maar weinig van mee haha. Ik vond deze plek echt magisch. Wat een beweging en wat een schermen, niet normaal. Ik maakte veel foto's, maar op geen van deze foto's kun je de gekte echt goed zien. Daarna bezochten we ook het Rockefellercenter nog een keer. Gezellig om te zien dat iedereen lekker aan het schaatsen is onder deze reusachtige kerstboom! Vervolgens liepen we richting Central Park. Onderweg bleef ik maar rondkijken en naar boven kijken, jeetje wat zijn die gebouwen hoog! Central Park was het tegenovergestelde van de rest van de stad, heel erg rustig. Maar wel heerlijk om hier even rond te dwalen en fotootjes te maken van de 'squirrels' die rondrennen.

Hierna besloten we om de metro naar het Yankee Stadium te pakken om een kijkje te nemen in de shop (het stadium is door corona helaas gesloten) en een drankje te drinken bij het Hard Rock Café. Helaas mocht onze GoPro niet mee naar binnen en deze durfden we niet achter te laten dus besloten we weer terug te reizen en een andere dag terug te komen. We pakten de metro naar Little China en Little Italy. Hier hebben we wat gewandeld, maar hier waren zoveel toeristen dat we al snel besloten door te lopen richting de Brooklyn Bridge. Hier had ik prachtige foto's gezien, dus deze stond hoog op mijn lijstje. Maar wow, het was hier zo druk!! We maakten wat foto's, maar liepen al snel de brug over naar de overkant.

We liepen de Brooklyn Bridge over richting de wijk Brooklyn. Hier bezochten we 'The Brooklyn Farmacy and Soda Fountain'. Een oude apotheek waar ze volgens het internet de lekkerste warme chocolademelk van New York verkopen. Nou, ik kan je zeggen dat de chocolademelk met marshmellow erin inderdaad heeeeel erg lekker is! ;)

Na deze heerlijke chocomel namen we de bus richting Dyker Heigts. Een wijk in het zuid/westen van Brooklyn waar de huizen tijdens de kerstperiode ontzettend versierd worden met lampjes en andere kerstaankleding. Het begon al donker te worden, dus de timing was perfect. Eenmaal in deze wijk keek ik echt mijn ogen uit! Ik heb nog nooit huizen gezien die zó erg versierd zijn met lampjes. Heel erg gaaf om te zien. Wij liepen lekker zelf rond in deze wijk, je kunt op internet kaartjes vinden met een looproute en dat was echt prima te vinden. Je kunt er ook voor kiezen om een tour te boeken. Maar ik zou lekker zelf gaan rondlopen, dan kun je foto's maken wanneer je wil. :) We hebben hier ongeveer 2 uurtjes rondgelopen. Toen we de meeste huizen gezien hadden namen we de bus terug naar Manahtten. Hier aten we wat bij Five Guys en gingen we lekker terug naar de hotelkamer. Het was een mega leuke, maar drukke dag. Snel slapen voor een nieuwe dag.

Dag 3, 28 januari

Oeiiiii, de spierpijn is aanwezig deze ochtend. Gister meer dan 25 kilometer gelopen, dus die voelden we wel. Maar het zonnetje scheen al lekker door het raam naar binnen, dus mega veel zin om weer lekker op pad te gaan! Onze eerste bestemming vandaag was de Flatiron Building. Een heel dun gebouw, midden op een kruising. Ik had op Pinterest veel mooie foto's gezien van dit gebouw. Leuk om te zien, maar het gebouw stond in de steigers. Dus echt mooie foto's maken was lastig haha. We besloten om weer lekker door te reizen met de metro richting Wall Street. Hier liepen we wat langs alle kantoren, langs de beurs en maakten we een foto met de 'Charging Bull'. (Wel met zijn billen, want de rij bij zijn koppie vonden we te lang haha ;)).

We liepen door richting het World Trade Center en het 9/11 Memorial. Het 9/11 monument is een eerbetoon aan de slachtoffers van de aanslagen van 11 september 2001 op het World Trade Center. Het monument bestaat uit twee grote betonnen waterbassins die op dezelfde plaats staan als de Twin Towers. De namen van de slachtoffers zijn op de rand van het monument gegrafeerd. Ik vond dit super indrukwekkend en was er echt even stil van...

Dit monument maakte echt indruk op ons, we besloten om even een koffietje te halen en even een rondje te lopen. Uiteindelijk pakten we de metro richting het Yankee Stadium. Poging 2 om binnen te komen (dit keer zonder GoPro). En dat lukte. We liepen even door de shop, ik kocht een petje en we dronken een biertje bij het Hard Rock Café van het Yankee Stadium. Ook kochten we hier een speldje voor bij onze collectie. Daarna pakten we de metro weer terug richting Manhatten. We aten een heerlijke bagel bij 'Zuckers Bagels' (aanrader!!) en liepen weer richting het Rockefellercenter. Om 15:30 mochten we de 'Top of the Rock' bezoeken. ZIN IN! Ik wilde graag naar een uitzichtpunt en de 'Top of the Rock' leek me extra leuk omdat je hierbij uitzicht hebt over de Empire State Building, in mijn ogen echt hét gebouw van New York. Toen we naar boven gingen was het nog licht. We liepen wat rond, droomden weg bij het prachtige uitzicht en maakten eindeloos veel foto's. Wat kan een uitzicht toch ongelofelijk mooi en bijzonder zijn! Je kunt echt zo ver weg kijken, wauw! We kregen het wel een beetje koud, dus gingen binnen even opwarmen.

Toen het begon te schemeren gingen we weer naar buiten en zochten we een mooi plekje op om het helemaal donker te zien worden. Het was inmiddels aardig druk geworden dus dit viel niet mee. Maar wauw, deze ongelofelijke stad steeds verder zien verlichten in het donker, is echt een magisch gevoel. Heel leuk om te zien dat Times Square ook helemaal oplicht in het donker! Een hele bijzondere en magische ervaring. Hierna aten we een hapje bij het Hard Rock Café op Times Square en kochten hier een speldje. Daarna gingen we moe, maar zeker voldaan, weer lekker terug naar de hotelkamer om wat uurtjes te slapen.

Dag 4, 29 januari

Dag 4 begint lekker op tijd! We wilden de Brooklyn Bridge graag een keer zien terwijl het lekker rustig was, dus we gingen vroeg op pad. Vanaf Grand Central Station namen we de metro richting Brooklyn. Ik wilde graag naar 'Dumbo', een echte instaspot in Brooklyn. Typ dit even in op Google en je ziet welke fotospot ik bedoel. ;) Het was een klein beetje aan het regenen, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik vond het plekje helemaal leuk! Na een paar gezellige foto's liepen we richting de Brooklyn Bridge om deze over te lopen zonder mega veel toeristen. En dat lukte hoor, wauw we waren helemaal alleen! Ik vond dit denk ik het mooiste plekje van heel New York. Deze prachtige brug, met uitzicht over de stad. Echt helemaal geweldig! Het lopen over deze brug duurde even (had misschien wat te maken met de 1000 foto's die ik wilde maken).

Aan de overkant van de brug namen we een koffietje en een lekker (én eindelijk gezond) ontbijtje bij de 'Pret À Manger'. Echt een aanrader! We moesten snel eten want om 10:00 uur namen we de boot vanaf Battery Spencer richting het Statue of Liberty. In deze coronatijd was de drukte op die boot even wennen, jeetje wat stoppen ze er veel mensen op haha. Wel erg leuk om vanaf de boot de skyline van New York te kunnen zien. Een bijzonder gezicht. Eenmaal bij het vrijheidsbeeld aangekomen liepen we een rondje over het eiland, maakten wat foto's en beklommen de sokkel van het beeld. Ik wist dat het beeld groot was, maar ik verbaasde me er toch weer over toen ik op de sokkel stond! Ik vond het leuk om dit even gezien te hebben. Ook bezochten we nog 'Ellis Island', een eiland waar vroeger de immigranten van New York werden opgevangen, voordat ze toegelaten werden in de VS. Daarna namen we de boot weer terug.

Eenmaal terug bezochten we de wijk Williamsburg. Hier had ik veel enthousiaste berichten over gelezen, dus ik was erg benieuwd. Ook wij waren erg enthousiast over deze wijk. De gebouwen zijn hier een stuk lager en er zitten allemaal leuke trappetjes aan vast. De wijk is echt een beetje 'hipster' met veel vintage winkels, leuke barretjes en restaurantjes en leuke streetart overal. Ik werd hier helemaal blij van en maakte wederom hartstikke veel foto's. We lunchten bij 'The Meatball Shop' (erg lekker) en kochten bij Martha's Bakery een echte Amerikaanse Apple Pie. We namen deze lekker mee naar de hotelkamer, aten een flink stuk als avondeten en fristen ons op voor de avond.

In de avond gingen we een drankje doen bij 'The Empire Hotel'. Gossip Girl lovers weten waarom. ;) Ik nam natuurlijk de bekende cocktail 'XOXO Gossip Girl'. Genieten! Dat was alweer dag 4. Een heerlijke volle dag, maar wederom heel erg genoten van deze dag.

Dag 5, 30 januari

Yes, ontbijten met Apple Pie! Een fijne start van weer een fijne dag. Vandaag een iets minder drukke planning, dus we sliepen lekker uit, haalden een koffietje voor op de hotelkamer en aten een lekker stukje Apple Pie. Daarna wilden we met een soort skigondel richting Roosevelt Island. Je kunt hier gewoon met een metrokaartje in, ideaal. In ongeveer 5 minuutjes kom je aan op het eiland. We liepen hier een klein rondje, maar vonden het niet zo heel bijzonder, dus namen de gondel weer terug. Die gondel is wel echt leuk, je hebt weer een mooi uitzicht over de stad!

Daarna gingen we lekker winkelen. We scoorden onder andere een outfit voor oud en nieuw en we bezochten de M&M store. Ook namen we weer een kijkje op Times Square, waar de voorbereidingen voor New Years Eve al in volle gang waren en aten we burgers en nacho's als lunch bij 'Bills Burger Bar'. Een mega relaxte planning!

We gingen weer verder shoppen bij Saks on Fifth, dronken een koffietje en genoten van deze planningloze middag. Lekker rondstruinen en verdwalen in de stad! Toen onze benen moe begonnen te worden gingen we even naar de hotelkamer. Lekker douchen en opfrissen voor de avond. We gingen lekker wat eten bij 'TrailorPark'. Een super leuke bar, helemaal verlicht aan de buitenkant en aan de binnenkant super gezellig versiert met vanalles. Er staat zelfs een caravan binnen, de biertap is het stuur van een Harley en overal hangen bordjes en versieringen aan de muur. Het personeel is ook nog super lief. We aten (alweer) een burger en dronken een lekkere cocktail. Wat een fijne dag!

Dag 6, 31 januari

NEW YEARS EVE, het is zover!!!! AAAH, ik was stiekem best een beetje zenuwachtig voor deze dag. We hadden kaartjes gekocht voor een feestje in de avond, maar ik had geen idee wat ik kon verwachten dus SPANNEND. We besloten om er maar lekker even op uit te gaan! We namen de metro richting 'The Vessel'. Een kunstwerk waarbij je leuke fotootjes kunt maken. We aten hier een ontbijtje in het zonnetje en liepen richting het startpunt van 'The Highline'. Een oud tramspoor waar je nu overheen kunt wandelen. Vanaf the Highline heb je weer een mooi uitzicht over de stad. Het zonnetje scheen super lekker dus echt de perfecte dag om deze wandeling te maken.

The Higline eindigd in de wijk Chelsea. Weer zo'n leuke 'hipster' wijk met een hele fijne en relaxte sfeer. We namen een kijkje in 'Chelsea Market', een soort foodhall en liepen lekker door de wijk heen. We aten bij een heel leuk en gezellig barretje heerlijke pannenkoeken.

We namen de metro terug naar Manhatten om te kijken op Times Square. Heel erg bijzonder om deze New Years Eve gekte mee te maken. Alle straten rondom Times Square waren afgesloten, overal liepen mensen met grote hoeden op, speciaal voor oud en nieuw en iedereen was vrolijk. We kregen meteen weer helemaal zin in het feestje van die avond! We kochten bij een Deli een pizzaatje en namen deze mee naar de hotelkamer. Inmiddels was het in Nederland 00:00 uur dus via Facetime belden we onze ouders en beste vrienden. Hierdoor kregen we nog meer zin in het feestje. We maakten ons klaar en om 20:00 konden we eindelijk gaan! We hadden kaartjes voor een feestje bij de rooftopbar 'Magic Hour' op de rooftop van het Moxy Hotel. Dit was echt heel erg gaaf. Een super leuk feestje met uitzicht op het Empire State Building. Ik ga deze avond niet snel meer vergeten!

Dag 7, 1 januari

The day after..... Het was een heel goed oud en nieuw feestje! We sliepen lekker uit en kletsen na over de gezellige avond. Echt zo bijzonder om dit een keer mee te maken! We hebben weinig plannen vandaag en het is een regenachtige dag. We besluiten om lekker ergens een ontbijtje te gaan scoren en een koffietje te drinken bij Starbucks. Ook bezoeken we de Lego winkel op Times Square om even te schuilen voor de regen. Verder zijn we best wel brak dus chillen we op de hotelkamer en ruimen we alvast onze spullen op, het is onze laatste volle dag in New York helaas.. In de avond eten we heerlijk Mexicaans bij 'Mexicue'.

Dat waren onze 7 FANTASTISCHE dagen in New York. Ik denk er nog steeds iedere dag aan. Wat was dit geweldig zeg, echt een droom die uit kwam! Ik kan het je zeker aanraden om deze stad te bezoeken als je een keer de kans krijgt! Mocht je nog vragen hebben of tips willen dan mag je me altijd een berichtje sturen via Insta! :)