top of page
  • anoukgerritsen

Mijn favoriete koffiebarretjes in Wenen tot nu toe!

It's coffee time! In een hip, gezellig en mooi koffietentje koffie drinken, I love it! En dan het liefst zo'n prachtige barista-cappuchino of Chia latte met een lekker gebakje of koekje erbij. Hier in Wenen heb ik al veel lekkere koffietjes mogen drinken, de stad zit vol met leuke barretjes. Hierbij alvast een aantal leuke koffiebarretjes die ik de afgelopen periode heb bezocht!



27/01/2023

 

Per toeval kwamen we bij dit super leuke koffietentje terecht. We waren een leuke stadswandeling aan het lopen, maar hadden even zin in een pauze. Dus openden we Google om te kijken wat er in de buurt zat. En wauw, deze plek is echt fantastisch! De mensen zijn super aardig en er hangt een hele fijne sfeer. Mensen zitten lekker te werken, een boekje te lezen of gezellig te kletsen.

Ze verkopen hier allerlei soorten koffies, lekker vers gemaakt en deze koffie kun je ook kopen om thuis van te genieten. Ik nam een Chia Latte, mega lekker! De vitrine op de bar staat helemaal vol met vers gebakken taarten en cakes, dit moesten we natuurlijk ook even proeven! Zeker een bezoekje waard.


Locaties:

Währingerstrasse 2-4

1090 Vienna


Westbahnstrasse 13

1070 Vienna


Binnenkort opent:

Josefstädterstrasse 67

1080 Vienna



Terwijl ik samen met Stijn aan het wandelen was in onze eerste week Wenen, kwamen we een aantal keer langs Joseph Brot gelopen. Ik kon de naam van het zaakje niet meteen vinden, maar maakte wel een foto zodat ik de locatie later nog kon opzoeken. Het zag er zo knus uit dus ik was erg benieuwd hiernaar!

Joseph Brot is een bakkerij (zoals de naam al doet vermoeden) waar allerlei heerlijke vers gemaakte en biologische broden, zoete en hartige snacks en kleine broodjes worden verkocht. Ook kan je hier super lekkere koffietjes drinken in het café-tje ernaast. Ze hebben verder ook nog een lunchkaart, maar dit heb ik nog niet geprobeerd. De sfeer hier is super relaxed, dus ik kom zeker nog eens terug.


Locatie: Ze hebben veel verschillende locaties in Wenen dus Google het even om te kijken welke het dichtst bij jou in de buurt zit.


De locatie waar ik was:

Landstraßer Hauptstraße 4

1030 Wien


3. 7stern

Op een regenachtige zondag kwamen we bij 7stern terecht. 7stern is een cultuurcentrum waar vanalles wordt georganiseerd zoals lezingen, muziekavonden, voorstellingen voor poëzie en op de dag dat wij er waren was er een vlooienmarkt voor kleding. Super leuk om te zien!

Naast dat er vanalles wordt georganiseerd, kun je hier ook genieten van heerlijke koffie, lunches, ontbijtjes en gebakjes. Bijna alles is vegan, en de cheesecake en appeltaart zijn goedgekeurd. 🥰 Wij komen zeker nog een keer terug!


Locatie:

Siebensterngasse 31

1070 Vienna



Via een super lieve medewerkster in een winkel, kwam ik terecht bij Adlerhof. Ze vroeg me of ik al veel van de stad Wenen had gezien en of ze me een tip mocht geven. Natuurlijk! Tips zijn altijd welkom! 🥰 Ze zei dat ik echt eens langs moest gaan bij Alderhof voor een koffietje of wat eten. Ik had wel zin in een drankje, dus besloot meteen een kijkje te gaan nemen. Toen ik aan kwam lopen werd ik meteen enthousiast. Buiten staan allemaal vrolijke roze parasollen, dus ik denk dat je hier in de zomer ook heerlijk buiten kunt zitten. Eenmaal binnen was ik helemaal verrast! Het is een super klassiek restaurantje met overal muurschilderingen en gouden lijsten. Echt prachtig! Toch is het niet ouderwets, maar juist een beetje hip. Lastig te omschrijven, maar je moet hier zeker even langsgaan! Dan begrijp je precies wat ik bedoel.

Ik besloot om eens gek te doen en voor een Matcha latte te gaan. Dit had ik nog nooit eerder gehad, dus het werd tijd om dit te proberen. Eerlijk gezegd had ik een klein beetje spijt, het ziet er leuk uit maar is volgens mij niet helemaal mijn ding. 😂 Ondanks dat, ga ik zeker nog een keer terug om hier lekker te lunchen!


Locatie:

Burggasse 51

1070 Wien



Tijdens een van de vele wandelingen door de stad, om weer een stukje van Wenen te ontdekken, kwam ik langs dit koffietentje opgelopen. Het zag er super knus uit, dus ik besloot even binnen te gaan kijken. Bij Kaffeefabrik roasten ze hun eigen koffiebonen, en deze zijn allemaal Fairtrade. Alle producten die ze gebruiken zijn biologisch. Je kunt ook de koffie en verschillende accessoires kopen, zodat je thuis kunt genieten van deze lekkere koffie. Én je kunt er verschillende cursussen volgen, super leuk!

In Wenen hebben ze twee vestigingen, ik bezocht de vestiging in Mariahilf. Heel cute!


Locaties:

Kaffeefabrik. Mariahilf

Otto-bauer-gasse 23

1060 wien


Kaffeefabrik Wieden

Favoritenstrasse 4-6

1040 wien



Als laatste bezocht ik de afgelopen periode ook nog 'Das Café'. Tijdens een wandeling door de wijk Neubau, kwam ik langs dit café gelopen. Ik zag door het raam allemaal mensen zitten met een laptop, een boekje of gezellig kletsen met elkaar. Ik had ook mijn laptop bij me om wat sollicitatiebrieven te typen en versturen, dus besloot ik om hier even te gaan kijken. Om te 'werken' is dit misschien wel mijn favoriet. De sfeer is super relaxed, iedereen is aan het werk en hoe mooi zit het er hier uit!!! Ik ga hier zeker vaker terug komen.


Locatie:

Burggasse 10

1070 Wien



Dit waren de leukste koffiebarretjes die ik de afgelopen periode heb bezocht, maar we zijn hier natuurlijk nog hartstikke lang! Dus er zullen zeker nog veel meer blogs komen met allemaal tips om hier te doen en te bezoeken! Heb jij nou nog tips voor mij? Laat dat dan zeker even weten. En volg me op insta voor meer tips, foto's en filmpjes van wat we allemaal doen hier!


Liefs Anouk

41 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page