• anoukgerritsen

Citytrip Parijs, met een daktent.

Parijs, de stad van de liefde. Na 7 jaar vonden wij het toch echt wel een keer tijd om deze stad samen te bezoeken. ;) Vroeger ben ik met mijn ouders en zusje al een keer naar deze stad geweest, maar nog nooit samen met Stijn. Wij waren bezig met een roadtripje door de Champagnestreek en hadden hier alles wat we wilden zien, gezien. Dus, op naar Parijs!

04/05/2022 - 06/05/2022

In de meivakantie van 2022 gingen wij voor het eerst op vakantie met onze daktent. Nadat we een kleine rondreis door de Champagnestreek hadden gedaan, kwamen we in de avond aan op onze camping in Parijs. We verbleven op Camping de Paris, wat tussen de Seine en het park Bois de Boulogne ligt. Deze camping kostte ons ongeveer 50 euro per nacht.

Vanaf de camping kun je met de fiets naar het centrum, het kost je 26 minuten om bij de Eiffeltoren te komen. In de avond vonden wij het wat minder prettig om te fietsen, maar er gaat ook een bus vanaf de camping richting het centrum. De bus kost 2 euro per persoon en voor ongeveer 20 euro boek je een Uber. Opties genoeg dus.

Dag 1.

Hard Rock Café, Sacre Coeur, Moulin Rouge.

Aan het einde van de middag kwamen we aan op de camping. We vouwden de tent uit en maakten ons plekje klaar. Eventjes relaxen, want we hebben veel in de auto gezeten vandaag. Toen het een beetje schemerig begon te worden, namen we de bus richting het Hard Rock Café in het centrum. Hier aten we een heerlijke hamburger en proostten we op weer een geslaagde dag.

Gezien de porties in het Hard Rock Café, konden we een avondwandeling wel gebruiken. ;) We liepen richting de Sacre Coeur en gingen met een soort tram omhoog. We hadden geluk, want we konden nog nét de binnenkant van de Sacre Coeur bekijken. Hier hing een heerlijk sfeertje, mensen zaten met hapjes en drankjes op de trappen met elkaar te kletsen en luisterden muziek.

Daarna liepen we richting de Moulin Rouge. Hier maakten we wat fotootjes en besloten een Uber te boeken, terug naar de camping. We waren moe, maar zeker voldaan. Morgen weer een dag!

Dag 2.

Stadion Paris Saint Gemain, eiffeltoren, Notre dame, Louvre, Champs Elisee.

We waren deze ochtend al weer op tijd wakker. Stijn haalde lekkere broodjes op de camping en ik zorgde ervoor dat onze tent weer netjes en gezellig was. Na een lekker ontbijtje, maakten we ons snel klaar en sprongen we op de fiets richting de stad. Vanaf de camping is dit ongeveer 20 minuutjes fietsen, dus dat is goed te doen. Als eerste hadden we een bezoek aan het voetbalstadion Paris Saint Germain gepland staan. We hadden al tickets geboekt, dus konden er meteen naartoe. Ik ben geen enorme voetbalfan, maar toch vond ik het heel leuk om even gezien te hebben!

Daarna ging onze tour door Parijs weer verder. We konden natuurlijk niet in Parijs geweest zijn zonder alle highlights gezien te hebben. 😁

Dus hup weer op de fiets, op naar de Eiffeltoren. Onderweg kwamen we langs een échte fotospot waar we helemaal alleen waren. Google even op 'Castel Café', dit cafe zit op de kruising van 2 straten: Rue de Buenos-Ayres en Avenue de Suffren. Helemaal leuk met de Eiffeltoren op de achtergrond.

Nu we al even naar de Eiffeltoren hadden kunnen kijken, wilden we deze graag van dichtbij zien. We keken even snel op internet of er nog tickets beschikbaar waren, maar het was uitverkocht??!! Ohnee, hoe kunnen we nou in Parijs zijn geweest, zonder de Eiffeltoren te beklimmen? We besloten toch even te gaan kijken en gelukkig verkochten ze nog kaartjes aan de deur. 🙃 Dus een half uurtje later stonden we boven en konden we genieten van het prachtige uitzicht! Verder kochten we in een schattig zaakje nog wat stukjes pizza als lunch, en reden we op de fiets de stad door langs de Notre Dame, het Louvre en zelfs over de Champs Élisee (waar veel naar ons werd getoeterd door alle auto's 😂). Weer een bucketlist item afgestreept!

Dag 3.

Creu Mieux, Jardin du Palais Royal, Galeries, Lafayette, boottocht, Montmartre

Onze laatste dag in Parijs, met prachtig weer! De korte broek kon aan, dus we hadden helemaal zin om de stad in te gaan. Gisteren hadden we de stad met de fiets verkent, dus vandaag namen we het ov en wilden we veel te voet bekijken. We begonnen met een wandeling door de straat Rue Cremieux. Dit is een straat met allemaal gekleurde huisjes, oorspronkelijk gebouwd als arbeiderswoningen, maar inmiddels een échte insta-spot. Er wonen wel gewoon mensen, dus houdt hier wel een beetje rekening mee als je een kijkje gaat nemen. Daarna aten we een Frans ontbijtje bij La Cafe Populaire.

Na dit ontbijtje namen we de tram richting Jardin du palais royal. Het paleis is van buiten een super mooi gebouw om te bekijken en erachter ligt een prachtige tuin om doorheen te wandelen. De sfeer is er heel relaxt. Overal zijn barretjes en restaurantjes en in de tuin zitten veel mensen lekker wat te drinken, een boek te lezen of te relaxen.

Onze tour ging verder door allemaal verschillende galerieën en passages.

Via internet vonden we een wandelroute van een paar kilometer, dus deze volgenden we. De galerieën zijn echt prachtig van binnen, zeker leuk om even een kijkje te nemen als je in de buurt bent.

Na een lekkere lunch op een terrasje die we onderweg tegenkwamen, bezochten we de galerie Lafayette. Deze galerie heeft op de bovenste verdieping een dakterras die je gratis kunt bezoeken. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht over de stad! Ook is het mogelijk om hier wat te eten of drinken. Wij deden dit niet, want wij hadden een leuker idee voor deze heerlijke zonnige middag! 👀🌞

Een tochtje met de boot over de Seine. Méga toeristisch, we know, maar het was zó'n mooi weer dat we hier gewoon echt veel zin in hadden. Het was heerlijk op het water!

Na deze relaxte boottocht zijn we teruggegaan naar de camping om ons even op te frissen voor de avond. Het koelde af, dus de korte broek moest helaas weer worden ingeruild voor een lange. Maar dat mocht de pret niet drukken. We namen in de avond de Uber richting Montmartre. Een super gezellige wijk in Parijs. Hier gingen we lekker uit eten en vonden we een erg gezellig terrasje om in de avond nog lekker te borrelen. Het was een heerlijk weekend, en zeker leuk omdat we deze trip met onze daktent konden doen.

Ben je benieuwd naar de roadtrip door de Champagnestreek die we voor Parijs hebben gemaakt, check dan vooral even de blog: Champi-streek mini roadtrip! Neem verder vooral een kijkje op deze blog voor onze andere reizen die we hebben gemaakt! En er komen nog veel meer blogs aan de komende periode!

Volg ons op instagram: @anoukgerritsenn voor een kijkje in ons dagelijkse leven en @daktentventure voor onze daktent avonturen.

Dankjewel voor het lezen en mocht je naar Parijs op vakantie gaan, veel plezier!